Exposició Soldats Romans
AMB NOMBRÓS PÚBLIC ES VA INAUGURAR LA EXPOSICIÓ MANAIES DE GIRONA – SOLDATS ROMANS
El propassat divendres 29 d’agost, amb nombrós públic, i presidit pel President de la Confraria, Sr. Narcís Reixach; la tinent alcalde de Promoció i Ocupació de la Ciutat Marta Madrenas, i el Bisbe de Girona Francesc Pardo i el comissari de la exposició Sr. Pere Masferrer, van inaugurar la Exposició MANAIES DE GIRONA – SOLDATS ROMANS, a l'Església de Sant Lluc (Castrum dels Manaies), dins del marc de celebració del seu 75è Aniversari.
La exposició de més de 10000 figures, consta de quatre apartats, el començament amb uns maniquins amb vestits de diversos manaies, presideix a l’interior una biga i soldats romans; un altre apartat amb figures i nombrosos articles que rememoren la processó de Divendres Sant i els Manaies de Girona.
Retallables en paper, escultures en ferro de l’artista gironí i manaia Max Varés, i els romans en clics. Després les rèpliques d'una munió de soldats romans de totes les èpoques exposats per ordre antiguitat històrica, des de Ròmul fins a la caiguda de l'Imperi Romà.
"És l'exposició més gran que hem fet mai a la nostra història i també la més emblemàtica, ja que per primera vegada exposem tota la processó del Divendres Sant de Girona al complet", explicà el comissari de l'exposició, Pere Masferrer.
Clauers, punts de llibre, publicacions, catàlegs, llibres i, òbviament, figures. L'exposició disposa d'un ampli ventall d'elements cedits temporalment per particulars. "Tenim sort que Girona és una ciutat amb col•leccionistes i que aquests 75 anys han servit per recollir molts objectes", comentà el comissari. Tot i així, el material sol•licitat expressament per a l'esdeveniment no només ha procedit de terres gironines, sinó que també hi ha peces d'arreu de Catalunya i, fins i tot, de França.
La mostra es podrà veure a partir de dilluns dia 1 de setembre fins el 10 d’octubre.
Els horaris per visitar aquesta exposició serà de dilluns a divendres, des de les 10,30 a les 13.00 hores, i de les 17,30 a les 20.00 hores.
Fotos de Diari de Girona